måndag 5 maj 2008

midsommardröm
Förra sommaren fick jag en jordgubbsplanta av min svägerska.
(Hallongränd 4)
Jag plantera den i en stor kruka på min balkong,
det blev jätte många jordgubbar på den.
Nu har den övervintrat i en stor påse med tidningpapper runt sig på balkongen.
Förra helgen plantera jag den i samma stora kruka som förra året.
nu ska det bli spännande att se om det kommer att bli lika många
jordgubbar
som förra året.......
Just nu ser plantan ut så här.....

Bara att hålla tummarna att den har klarat vintern......
(Det kanske blir gubbar till midsommar)
fortsättning följer......
Hej så länge!

4 kommentarer:

Diverselådan! sa...

Spännande å se om den växer till sig, annars får du en ny.

Diverselådan! sa...

Glömde skriva Kram från Sväägerskan

Birgitta sa...

Vad roligt att du har skrivit. Undrade om du inte gör något! hahaha.
Hoppas på en jordgubbs tårta när man kommer på besök.
Kram Björklyan..

stina sa...

Håller tummarna för att det ska växa stora fina gubbar på din planta!
Kram Stina