tisdag 9 oktober 2007

Ha begär.....
Förra veckan var det premiär på programmet första, andra, tredje.
Satt hemma och kolla på Ernst och gänget. Jag blev jätte sugen på att själv gå på auktion eller loppis och fynda massa roliga saker.
Jag ringde upp min vän BZ som också tycker om loppisar, så redan nästa dag så gick vi till
oj oj oj....här finns allt från kläder, porslin, tavlor, möbler, serietidningar, ja allt!!!
Här strosa vi runt länge......

Mitt fynd på denna loppisrunda var den fina gröna krukan.
Jag tror att det är en Höganäs, stämpeln är lite otydligt.
Den passar jätte bra in i mitt förtillfället gröna vardagsrum.



Såg idag att Erikshjälpen ska öppna en second hand affär i spånga, så dit blir nog nästa loppisrunda med BZ.

Ha en trevlig Kväll
Kram Kerstin

3 kommentarer:

Sånt är Livet sa...

Hej första titten hos dej ,trevligt. Visst är det kul med loppisar och som imorgon auktion för min del.En auktion där allt brukar gå sååå billigt ,inte alltid bra man skall ha plats oxå/Lisbeth

Skatan sa...

Hej och tack förbesöket! Jo, det går alldeles utmärkt. Det tar lite längre tid än att borra i trä dock och man bör skydda ögon och mun. Annars är det inga problem : )

Lycka till med loppisen!

Dubbelörn sa...

Har hittat hit via Hallongränd o kikat in med jämna mellanrum. Och så hittar jag denna bild!

Det var ju precis det här jag lämnade för ett nytt liv på landet. Vi bodde inte alls långt fr loppisen ner mot vatten *skrattar*.

kram