söndag 21 oktober 2007

Söndag i Lyan

Söndag morgon i lyan, vaknade tidigt, kallt och mulet ute och själv är jag snorig......
Vill bara ta på mig mammas hemstickade

sockor och myskläder och bädda ner mig i soffan
Jag lägger mig och slö tittar på tv och min kille har lovat att laga mat idag, så han börjar förbereda middagen redan på fm........för han ska baka indiskt bröd (prontha).
Han ropar efter en stund...kom kom och prova att baka du också.


Jag kavlar , penslar med smör

Viker ihop

min kille kavlar ut

sen stekar man brödet i en stekpanna
Och vips så har man en prontha
Jätte gott till kyckling gryta.
Kul att prova att baka brödet som man annars bara äter...
Ha en skön söndag alla bloggare
Kram Kerstin.

>

5 kommentarer:

Diverselådan! sa...

Krya på dig nu, lilla Svägerskan. Jag har ännu inte kollat hur det blir med alla födelsedagar i november. Vi hörs i veckan!
Kramar och pussar från Svääägerskan

Diverselådan! sa...

Jo, just det. Jag vill smaka sånt där pronthabröd nån gång.
Kram igen från Sväägerskan

Beas sa...

Men oj...såg ju supergott ut!!!
Fast det verkar vara lite svårt att göra, eller?

Handplockat sa...

gott och mysiga bilder du bjuder på idag

=)
ha det bäst

Dubbelörn sa...

Oh så gott det brödet såg ut!!

Kram