söndag 20 januari 2008

Trots regn och blåst,
så är det lätt att gå ut när man ska gå på LOPPIS...*ler*:
Det var jätte mycket folk på Erikshjälpen i Spånga.
Ett populärt ställe på lördagar.
Jag gjorde inga stora fynd, det som fick följa med hem var två massage figurer....
hoppas att dom kommer till användning hemma....*ler*
På vägen hem från Erikshjälpen
så var vi inne på spånga konditori och köpte varsin wienersemla.
Indiskt kaffe och wienersemla
till fika när vi kom hem....
mmmm dom här semlorna är mycket godare än vanliga semlor....du måste testa!!!
Lördagsmiddag i Spånga lyan
Färskost i aubergine
Ni måste bara testa det här receptet.
Det är hur gott som helst
Detta recept är för 4 personer
2 auberginer
salt och malen vitpeppar
olivolja
1 paket halloumi
10 soltorkade tomater i olja
1kruka färsk basilika
1/2 dl färsk riven parmesan
1/2 dl riven ost
Tomatsås
1 gul lök
1 vitlöksklyfta
1/2 msk balsamvinäger
1 burk hela tomater
salt och malen svartpeppar
Gör så här...*ler*
Värm ugnen till 225 grader
Skiva auberginen till 1/2 cm tunna skivor på längden.
Pensla med olivolja.
Grilla skivorna några minuter på varje sida i en grillpanna.
Krydda och salta
Lägg upp på fat
Lägg halloumi, soltorkade tomater, några basilikablad på
varje aubergineskiva.
Rulla ihop.
Lägg i en smord ungsäker form.
Skala och hacka lök och vitlök.
Fräs i olivolja
Tillsätt balsam vinäger.
Blanda ner tomater och låt koka 10 min.
Salta och peppra.
Häll såsen över rullarna.
Strö på parmesan och riven ost.
Gratinera i ugn ca 15 min.
Och nu är det bara att äta....
med ris och en god sallad.
Lycka till
En solig söndags hälsning från Spånga lyan.

2 kommentarer:

GårdsLyktan sa...

Hej!
Vad roligt att du hittat till min blogg, ännu gladare blev jag att du länkat till mig :).
Receptet såg verkligen smaskigt ut.
Kram Sabina

stina sa...

Har du slutat blogga?? Hoppas att du mår bra! kram Stina