söndag 4 november 2007

Hej Hej
Till våran förlovningsdag då fick vi ett fint kort och pengar av mina föräldrar för att köpa en blomma till våran stora dag.
Jag valde en hjärtan på tråd, ett bra val för dagen tyckte jag :)
Blomman har även fått vita små blommor, visste inte att den kunde blomma!?
Den är jätte fin.






Har läst en artikel i Expressen..

" Kasst med plast..
miljötankarna har gjort
tygpåsen modern"

När jag köpte den fina blomman hos Gudrun Sjöden i Gamla Stan fick man en jätte fin tygpåse att bära hem
blomman i......Kändes roligare att bära hem i en tygpåse än i en plastpåse.
Hoppas att fler butiker hänger på den nya trenden.

4 kommentarer:

stina sa...

Hjärtan på tråd är en jättesöt blomma (och lätt att föröka)Mysigt med en tygpåse istället för plast! Kram Stina

Maria sa...

Roligt att du hittat till min blogg, välkommen åter!
Hjärtan på tråd är en bra och lättskött blomma, iallafall så har jag en som bara växer och växer och som jag haft i ca 10 år. Jag har tagit rotklumpar och förökat den många gånger också!
Hurra för tygpåsar!! Men det är svårt att minnas att man ska ta med sig dem till affären så att man ska slippa köpa nya plast jämt!

Diverselådan! sa...

Hjärtan på tråd passade ju jättebra. Fina röda blommor i. Vad är dom gjorda av? Kul att du tycker det är kul med min nätdejt också. Nästa gång jag kommer till dig vill jag gå på alla dina loppisar.
Kram från Svääägerskan

Dubbelörn sa...

Vi kan väl ta med Hallongränd så kan jag även visa mina gamla fyndplatser i Solna med omnejd *skrattar*.

Kram