lördag 17 november 2007

mmm...Godis

Igår kväll fick jag lite julkänsla när jag gick omkring i mataffären för att komma på någon middag till kvällen.
Julgodis!! jag ska göra julgodis ikväll.
Så i korgen åkte det ner mörkchoklad och jordnötter.
Jag hitta ett lätt recept på baksidan av chokladpaketet
Smält 175g mörk blockchoklad
Vänd ner 200 g jordnötter
rör ihop
klicka ut på en plåt
låt stelna i rumstemperatur
Vi har prov smakat ikväll och dom är jätte goda
Efter tips och en del sökande så gjorde jag ordning en glasburk med prickig hatt :)
i burken ligger självklart dom goda choklad godisarna
Önskar alla bloggare en trevlig helg
Kram

4 kommentarer:

stina sa...

Vad gott det låter! Sparar receptet och ska testa! Vad gulligt det blev med burken! Kram Stina

Diverselådan! sa...

Tack för idag! Allt var toppen. Skriver inlägg imorgon och berättar om dagen i Spånga Lyan, är lite för trött just nu på söndagkvällen.
Kram från Sväägerskan som fortfarande är mätt efter maten

Birgitta sa...

Vad gott med godis*L* man kanske får smaka lite i helgen.
Kram Birgitta

Maria sa...

Så gulligt med det prickiga tyget på burken. Och receptet låter mumsigt och enkelt!